NAŠE VIDEA

DOPRAVNÍ NEHODA – PŘÍBĚH PRVNÍ

DOPRAVNÍ NEHODA – PŘÍBĚH DRUHÝ

POPULÁRNĚ NAUČNÉ ČLÁNKY, ÚVODNÍ STRÁNKA

DOPRAVNÍ NEHODA

– PŘÍBĚH PRVNÍ

„Půjdu se projet na motce a trochu poškádlím sousedy mým laďákem.“ Tak asi uvažoval mladík posílený několika pivy, když usedal na motocykl a jal se projíždět obcí. Samozřejmě vyšší rychlostí než byla v místě povolená. Jeho bezstarostnou projížďku ukončil ratlík jehož si jedna starší dáma při venčení špatně hlídala, a který se vydal z chodníku napříč přes vozovku, s cílem uniknout z dosahu své majitelky.

 

Mladík i přes nějaké to promile v krvi reagoval jako hrdina a stržením motocyklu najel na chodník, kde vlivem nájezdu na rantl chodníku došlo k pádu jeho i motocyklu na zem a sunutí se až k zábradlí mostku, kde stále ve významné rychlosti došlo ke kontaktu mladíka i motocyklu s tímto zábradlím.

 

Výsledek:

 

mladík utrpěl vážná poranění, s kterými se léčil několik měsíců

ratlík přežil bez úhony a o jeho osudu nemám další zprávy

majitelka ratlíka byla kárána za špatné hlídání svého miláčka

Resumé:

Motocykl se v okamžiku, kdy mladík reagoval na pejska pohyboval rychlostí cca 68km/h. Pokud by se v daném okamžiku pohyboval rychlostí v místě povolenou (50km/h), byl by mladík schopen bezpečně a neintenzivně zabrzdit ještě před místem kudy pejsek probíhal.

 

K tomuto příběhu připojuji videa ze simulace nehodového děje.

 

Jaké poučení z tohoto příběhu plyne? Předepsaná 50-ka v obci není buzerace na řidiče, ale je to rychlost, která odpovídá reakčním možnostem řidičů při větší kumulaci dalších účastníků dopravy. Alkohol snad raději ani nekomentuji. V tomto případě měl pravděpodobně za následek právě to, že mladík nebyl schopen rozpoznat, že jízda touto rychlostí, v místě kudy projížděl, nemusí být právě nejbezpečnější.

 

POPULÁRNĚ NAUČNÉ ČLÁNKY, ÚVODNÍ STRÁNKA

DOPRAVNÍ NEHODA

– PŘÍBĚH DRUHÝ

Asi to zná každý řidič, v místech kde jezdíme velmi často si počínáme tak automaticky, že o samotné jízdě již vůbec nepřemýšlíme. A kolikrát se myšlenkami zaobíráme zcela jinými úvahami o práci, o rodině atp. To pravděpodobně bylo i jednou z příčin proč vznikla tato dopravní nehoda.

 

Řidič osobního vozidla jedoucího ze zaměstnání, před křižovatkou, kterou projíždí takřka každý den, jaksi pozapomněl sledovat signály na semaforech v jeho směru jízdy a pravděpodobně se orientoval jen dle před ním jedoucích vozidel. Budiž mu ke cti, že alespoň nepřekračoval v místě rychlost povolenou (50 km/h).

Motocyklista, mezitím čekající před toutéž křižovatkou, v jiném směru jízdy, na zelený signál, se po jeho rozsvícení okamžitě rozjel a jaksi pozapomněl, že i když mu svítí zelené světlo, neznamená to, že by měl zcela přestat sledovat provoz okolo sebe, a bez bázně vjel do křižovatky, kde se však střetl právě s oním vozidlem řízeného řidičem, který zrovna neměl svůj den a zapomněl sledovat signály na semaforech.

Řidič vozidla v závěru pohybu přeci jen motocyklistu zaregistroval a intenzivním brzděním alespoň snížil střetovou rychlost na cca 20km/h. Stejně tak reagoval řidič skútru, bohužel se mu podařilo zastavit až přímo před předkem vozidla. Následoval střet po kterém motocyklista i se skútrem spadl na vozovku a způsobil si lehčí až střední zranění, naštěstí bez závažných dlouhodobých následků.

 

Poučení:

 

vždy se snažte co nejvíce  soustředit na svou jízdu a nejezděte bezmyšlenkovitě.

mějte stále na paměti, že někdo jiný může udělat chybu, s kterou se svezete či na ni doplatíte i vy.

a proto, pokud se rozjíždíte na zelený signál do křižovatky, zkontrolujte směry, které právě hodláte křížit.

Popsanou nehodu můžete zkouknout na přiloženém videu.

 

Adresa

Bělohorská 40, Praha 6

Email

info@anexsis.cz

Telefon

+420 777 055 520